Martin Luther University Halle-Wittenberg

Newsarchiv
2023
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2022
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2021
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2020
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2019
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2018
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2017
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2016
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2014
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

2013
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

Further settings

Newsarchiv: News

back 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 next

Jahr 2015

Heinz Nixdorf program to support the Asia-Pacific experience of german junior executives

12.05.2015: Heinz Nixdorf program to support the Asia-Pacific experience of german junior executives .

With this information we like to draw attention to the scholarship programm of the Heinz Nixdorf Foundation and GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH).

The programm offers qualified and for Asia motivated applicants

  • seminars for intercultural sensitization and regional studies
  • intensive language courses up to 2 months in Germany and in the host country
  • 4- to 6- month internships in a company in one of 8 countries in Asia

(China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, South Korea, Taiwan, Vietnam)

The online application for departure in 2016 is possible from 1.6. until 30.9.2015 under the link

www.giz.de/hnp   .

Klausureinsicht Buchführung

29.04.2015: Die Klausureinsicht für Buchführung vom 26.03.2015 findet am 07.05.2015 zwischen 08.30 Uhr - 09.30 Uhr im Raum 122 statt!

Dies academicus

28.04.2015: Die Dekanin der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät hat für die Termine

  • 06.05.2015, ab 14:00 Uhr - Veranstaltungen des International Office im Rahmen der Internationalen Woche
  • 11.06.2015, ab 14:00 Uhr - Universitätssportfest

den Dies academicus angeordnet, um allen Studierenden die Möglichkeit zu geben, an diesen Veranstaltungen teilzunehmen.

Ergbnis des Zuteilungsverfahrens

27.04.2015: Wir freuen uns, unseren Studierenden nun die die Ergebnisse des Zuteilungsverfahrens WiSe 2015/16 und SoSe 2016 zum Seminar und/oder Bachelorthesis präsentieren zu können.

Anbei finden Sie eine Ergebnisübersicht der jeweiligen Lehrstühle.

Die Lehrstuhlübersicht hängt zusätzlich zur Einsicht in der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät, im Schaukasten des Wirtschaftswissenschaftlichen Prüfungsamtes, aus.

Das Dokument finden Sie unter dieser News.

Summer program of the partner university in Chongqing, China

10.04.2015: Dear students,

we want to suggest you the summer program of the Southwest University of Political Science and Law in Chongqing, China. It is addressed to all students of the Martin-Luther-University who want to know our partner university.

All on-site costs are covered by our partner university.

Flight and visa costs have to be paid by yourself.

For further information and application forms please refer to the chair of economic law ().

Student assistants wanted for
Software Development!

26.03.2015: We, the ITZ team of Martin-Luther-University Halle-Wittenberg, are responsible for the development and support of applications for the university. These include all campus management systems (such as loewenportal and Stud.IP.), management systems, websites, blogs, mobile apps, and more. As technologies we use Java, PHP, Ruby, Oracle, Postgres and MySQL.


To assist the development and system support, we are looking for student assistants. You should already have experience in the development of web applications and working with databases. Important for us is somebody with a good perception, interest and personal commitment.


What we offer:

  • The entry into professional software and web development
  • The opportunity to expand your own knowledge in a  practically oriented way
  • The opportunity to help shape the central systems
  • Innovative sub-projects with space for your own ideas
  • References for your career entry
  • A good working atmosphere (open-minded team, flexibility in working hours and work)
  • committed contact
  • Exchange with peers


If this job is something for you, then write us a short e-mail or call just to (Daniela Gneist, , Tel .: 0345/5521248).

Zuteilungsverfahren

23.03.2015: Liebe Studierende,

wir möchten daran erinnern, dass in Kürze die Teilnahme am Zuteilungsverfahrens für Seminar und/oder Bachelorarbeit zum WS 15/16 und SoSe 16 endet.

All jene Studenten der Bachelorstudiengänge BSc. BWL, BSc. VWL; BSc. Business Economics und BSc. WiWi 120, die im WS 2015/2016 bzw. im SoSe 2016 ein Bachelorseminar belegen wollen, bzw. die Betreuung Ihrer Bachelorarbeit wünschen, haben die Möglichkeit noch bis zum 29.03.2015 (Ausschlussfrist) Ihre Präferenzen im Zuteilungsverfahren abzugeben. Spätere Meldungen werden nicht berücksichtigt!

China-Austausch

04.03.2015: Liebe Studierende,

da seit letzter Woche die Internetseiten des Instituts für Wirtschaftsrechts überarbeitet werden und Euch demnach wichtige Informationen nicht zur Verfügung stehen, wurde der Bewerbungsschluss für die Teilnahme am Studierendenaustausch nach Chongqing (China) um eine Woche, d.h. bis zum 09.03.2015 verlängert!

15 Teilnehmer des Austausches werden ein Stipendium des DAAD erhalten, welches die Flug- und Lebenskosten abdeckt. Die umfassende Betreuung erfolgt durch das Institut für Wirtschaftsrecht und das International Office der Sothwest University of Political Science and Law. Mögliche Unterkünfte sind das Studentenwohnheim oder eine Wohnung in Campus-Nähe.

In Chongqing werden mindestens fünf Vorlesungen im Bereich des (Internationalen) Wirtschaftsrechts und des Chinesischen Rechts jeweils in englischer Sprache angeboten. Die erbrachten Leistungen können im Studiengang Wirtschaftsrecht angerechnet werden. Eine Anrechnung in anderen Bachelor-/Master-/Diplomstudiengängen/Studiengang mit Staatsexamen ist jeweils gesondert zu prüfen. Daneben gibt es einen Sprachkurs in Mandarin.

Studienbeginn in China ist der 1. September.

Für Fragen zu Bewerbung, Chongqing sowie der Organisation des Aufenthaltes in China (Visum, Wohnung, etc.) stehen Frau Dr. Katja Rath und Frau Jacqueline Goebel, oder +49 (0)345 5523 149, jederzeit zur Verfügung.

IKEA: Staff wanted for sale (35 hours per month)

04.03.2015: Dear students,

From now on we offer a job in sales of 35 hours a month .

This job is limited until 31.1.2016.

This job is ideal due to the volume of monthly hours for a part-time job during the study period. It is used mainly on Fridays and Saturdays (8 hours per week).

Please communicate this job to your " bulletin board " .

This announcement can be found on the Internet.  We look forward to getting good applications . These can be sent via the following link : www.ikea.de/jobs

No cosultation of Ms. Braunroth

03.03.2015: In the period from 04.03.2015 until 13.03.2015 will be no consultation of advisor of the examination office, Anja Braunroth.

Allocation process

06.02.2015: Dear students,

the allocation process for bachelorthesis and seminars will start on monday the 09.02.2015.

To support you with the process we recorded a video introduction. It describes the process an all neccessary steps to take part in.

Video link: OpenLecture - Zuteilungsverfahren

The allocation process period is from 09.02.15 until 29.03.15 (limitation period). Participation afterwards is not possible.

If you encounter problems please refer to the examination office.

Intern wanted for controlling incl. Accounting IKEA for 03/01/2015

05.02.2015: Dear students,

currently we have a place for interns in Controlling/Accounting in our store Halle/Leipzig. This position is limited to 6 months (1.3.2015-31.8.2015).

Please communicate this job to your "bulletin board". Please see attached invitation on the Internet or in print version.  We look forward to getting a good response to the link: www.ikea.de/jobs. At this link the applications can be sent.

Leave news archive

back 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 next

Up